La poesia és un puntal de la nostra cultura. Treballar-la a l’escola és sempre un repte ja que ens parla de sentiments universals en un llenguatge en el qual no estem acostumats. Aquest tercer trimestre, amb els alumnes de primer d’ESO, hem afrontat aquest repte i ho hem fet treballant les dues vessants de la poesia: la lletra i la imatge.
Un poema ens ha de fer viatjar i ha de crear dins nostre un seguit d’imatges. Però la porta d’accés a aquestes imatges és la paraula que el poeta ha escollit per acotar, al màxim possible, la imatge que ell volia crear. Per això hem treballat conjuntament les assignatures de llengua i d’educació visual i plàstica per aconseguir que els alumnes entenguin aquesta capacitat d’evocació de la poesia, de la paraula.
El projecte ha tingut una duració de dos mesos i, durant aquest temps i formant equips de tres o quatre alumnes, han treballat diferents poemes per entendran les imatges i posteriorment fer-ne les seves particulars interpretacions artístiques. El dia del fi de curs vam fer l’exposició d’aquestes obres i també es va poder veure el vídeo on els alumnes reciten les seves poesies. Us deixem una petita mostra dels quadres així com el vídeo amb els poemes.