Assignatura i text a càrrec del professor Joan Marc Mas.
Aquest any hem començat a introduir la robòtica a secundària, començant de ple per l’optativa de 4t d’ESO, on demanem als alumnes que solucionin un repte robòtic concret tot seguint el procés tecnològic. Aquests alumnes van començar l’any passat amb una introducció al llenguatge de programació que ara ens ha permès anar una mica més lluny.
Igualment, tenim plantejada per al tercer trimestre i dins l’assignatura de Tecnologia, la introducció al llenguatge de programació visual per a 1r ESO.
Volem que els alumnes de primer es familiaritzin amb els dispositius programables i el llenguatge algorítmic. En particular cerquem desenvolupar les següents competències:
- Descompondre problemes més complicats en seqüències de problemes més senzills ( pensament seqüencial per a la resolució de problemes)
- Estructurar i integrar el llenguatge informàtic: Bucles, variables i estructures de dades.
- Desenvolupar la lògica matemàtica: Es proposaran als alumnes reptes de dificultat creixent, que hauran de resoldre utilitzant el diferents blocs de programació
- Gestionar la resistència a la frustració i entendre que l’aprenentatge implica sovint una interacció d’assaig i error.
Les competències vinculades als llenguatge de programació se’ns revelen com un aspecte educatiu necessari per als propers anys. Es pretén que els alumnes es familiaritzen amb els dispositius programables, cada vegada més presents en la nostra societat (ordinadors, telèfons mòbils, …).Mitjançant la creació d’algoritmes, treballem habilitats i competències com:
· Estructuració de problemes més complicats en seqüències de problemes més sencilles.
· Estruturació del llenguatge informàtic: Bucles, variables i estructures de dades.
· Lògica matemàtica: Es proposaran als alumnes reptes de dificultat creixent, que hauren de reseldre utilitzant el diferents blocs de programació
· Metodologia basada en assaig i error.
Per això a Camp Joliu la robòtica està agafant cada vegada més protagonisme en el nostre projecte educatiu. Una matèria clau en la formació dels alumnes del segle XXI.