El treball per projectes permet que l’alumne sigui el protagonista del seu aprenentatge. Es tracta d’una metodologia que permet treballar diferents temes i de diferents assignatures. Per això us volem explicar com desenvolupem a Camp Joliu un projecte pas a pas i quins objectius podem assolir.
Títol del projecte: Convida’m a sopar
Curs: 1r ESO. Maig 2016
Assignatura: Educació Visual i Plàstica
Professora: Magda Minguet
Objectiu: Crear grups de treball que dissenyin el rètol, les cartes, els logotips, els uniformes i l’espai d’un restaurant inventat.
Desenvolupament del projecte:
- Es fan els grups de treball i comença la pluja d’idees. Busquen nom i temàtica dels seus restaurants. Totes les propostes que fan els grups són diferents: restaurant mexicà, cuina d’autor, cuina francesa, restaurant amb patinadors i un espai de dolços i cupcakes.
- Es dissenya el logotip i el rètol del restaurant.
- Disseny de targetes de visites i repartir encàrrecs. Han de pensar en les diferents tasques i responsabilitats que hi ha en una empresa per distribuir-les: gerent, director, cap de sala, cap de cuina, comptabilitat, fer comandes, cambrers, etc.
- Elaboració de la carta. Cal trobar plats propis de cada restaurant. Busquen a internet plats de la cuina francesa, de la mexicana… Han de posar preu a tots els productes que tenen a la carta.
- Disseny del vestuari. Dibuixen uniformes amb trets distintius de cada restaurant.
- Disseny del local. Fan la distribució de la planta del restaurant: cuina, sala, banys, jardins, reservats…
- Gallery Work. Cada grup prepara la presentació del seu projecte i fa una exposició en una taula. A les taules hi trobem: les cartes plastificades, maquetes de restaurants, recreacions de plats. Algunes alumnes van amb l’uniforme que han dissenyat.
- Exposició oral de les característiques de cada restaurant.
Què hem treballat?
Intel·ligència verbal: en la redacció de les cartes, de les targetes… També treballen la comunicació oral en l’exposició final.
Intel·ligència visual i espaial: disseny de logotips, targetes de visita, vestuaris i pla del restaurant
Intel·ligència matemàtica: a l’hora de posa preu a tots els productes i afegir IVA
Intel·ligència naturalista: aprenen de l’entorn buscant productes per posar a la carta i investigant sobre la gastronomia d’altres països.
Intel·ligència interpersonal: en el treball en equip i a l’hora de prendre acords de manera conjunta.
Intel·ligència intrapersonal: en la pluja d’idees que promou la reflexió personal i en l’actitud d’emprenedoria.
Us deixem imatges dels projectes!
Maqueta del restaurant Sugar Sweet:
Projecte del restaurant Rolling Food “donde la comida rueda”
Prejecte del restaurant de luxe:
“Gallery Work” amb la cartelleria del restaurant mexicà Xapi-Xapi
Detall del Gallery Work del restaurant “Four Sensations”