Estil camp Joliu - El blog educatiu de l'escola Camp Joliu  - 

Estil Camp Joliu

  • Infantil
  • Primària
  • Secundària
  • Alumni
  • Famílies
  • Ràdio Joliu

Atenció a la diversitat

by Camp Joliu / Dimecres, 05 setembre 2018 / Published in Secundària

Resum orientatiu d’accions pràctiques que podem dur a terme a l’aula per atendre les alumnes que tenen dislèxia i TDAH: 

 

Què és la dislèxia? És un transtorn d’aprenentatge que afecta a les habilitats implicades en la lectura i l’escriptura. La dislèxia es dóna al marge de les habilitats intel·lectuals.

Què podem fer a la secundària per atendre un alumne amb dilèxia?

  • Localització a l’aula. No cal que seguin a la primera fila però si que és convenient que estiguin propers a la pissarra i al professor.
  • Vocabulari: es recomanable que treballin el vobulari nou i específic del tema abans de l’explicació a l’aula. Si poden tenir una llista amb temps facilitarem la comprensió.
  • Representacions gràfiques: Dibuixos per acompanyar les explicacions i així afavorim la memòria visual. Hi ha assignatures que permeten més que d’altres aquest acompanyament gràfic. Aquests recursos els poden utilitzar durant els exàmens.
  • Expressió escrita: si té dificultats de redacció, podem donar l’opció a l’alumne de representar els conceptes de les maneres que els siguin més fàcils: un esquema, un dibuix, una llista. En el cas de les redaccions, fer-ho amb ordinador també els ajuda perquè el corrector els dóna seguretat en el cas de les faltes.
  • Matemàtiques: en molts casos es treballen amb colors per diferenciar la informació.
  • En el cas de les faltes d’ortografia podem marcar si l’errada és de concepte o bé ortogràfica o tipogràfica.

Què és el TDAH?

Aquest és un transtorn neurològic que es caracteritza per un nivell d’impulsivitat, activitat i atenció no adequats a l’edat de desenvolupament. Pot ser un perfil inatent (tendència a la distracció, estil cognitiu lent, poca atenció i oblits persistents) o hiperactiu amb moviment excessiu, impulsivitat verbal o comportament problemàtic.

Com ho podem treballar?

  • En el cas d’una prova escrita, igual que passa amb la dislèxia, també els ajuden els mapes conceptuals, esquemes, imatges.
  • Donar llistes de connectors i vocabulari per afavorir l’expressió escrita.
  • Localització a l’aula que faciliti el control
  • Afavorir activitats procedimentals: parelles, grups.
  • Tenir una companya guia: tenir una companya del grup que serveixi de referència per evitar distraccions i dubtes que puguin sorgir.
  • Els caldrà més temps per fer deures i per fer els exàmens.

 

 

 

About Camp Joliu

What you can read next

#Coronallibres per a adolescents
Jordi Larrégola: “Celebrant vint-i-cinc de anys de feina”
Fotografies matemàtiques

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

logo-camp-joliu-2
  • Infantil
  • Primària
  • Secundària
  • Alumni
  • Famílies
  • Ràdio Joliu

© 2016. Tots els drets. Camp Joliu. Carretera N-340 km.1202 - 43720 L'Arboç (Baix Penedès) - Tarragona - 977670102

TOP